Spørsmål og svar

Her har vi samlet noen av de vanligste spørsmålene og svarene på dem. Hvis du har spørsmål som ikke er med på listen, kan du sende dette på en e-post til oss: post@rubinmedical.no

 

Hvor får jeg tak i forbruksmateriell til min Animas insulinpumpe?

Rubin Medical har ikke lov til å selge pumper eller forbruksmateriell direkte til pasienter/brukere. Kontakt din lokale Behandlingshjelpemiddelavdeling (BHM) når du skal hente forbruksmateriell til din Animas insulinpumpe (infusjonssett, ampuller, Dexcom sensorer, Dexcom Transmittere, bærevesker, ampullelokk, batterilokk og Lithium batterier).

NB! For Midt-Norge er det Sykehusapotekene i Midt-Norge man henter ut forbruksmateriell (Sykehusapoteket i Trondheim, Namsos, Levanger, Molde, Kristiansund og Ålesund).

Hva er de vanligste infusjonssettene for Animas Vibe?

Det er INSET II og INSET 30. INSET II er et 90-graders sett der plastkanylen går rett inn. INSET 30 er et 30-graders sett der plastkanylen går inn i en vinkel på 30 grader. Begge har innebygd «inserter» (innføringshjelp) som gir en enkel, letthåndterlig, trygg innføring og best mulig komfort.

Hvor ofte bør reservoarlokket og batteridekselet byttes?

Reservoarlokket og batteridekselet skal byttes en gang hver 6. måned. Ved behov kan det være nødvendig å bytte dette oftere (f.eks. hvis du jevnlig bader med pumpen på).

Er Animas vanntett, slik at jeg kan svømme og ha pumpen på meg i vann?

Animas tåler å være på 3,6 meters dyp i opptil 24 timer. Du kan derfor svømme mens du har pumpen på deg.

Hva menes med 24-timers pumpesupport?

Du kan ringe Rubin Medical når som helst og få teknisk hjelp med pumpen eller infusjonssettet.

Hvor finner jeg telefonnummeret til Rubin Medicals 24-timers pumpesupport?

Telefonnummeret står på baksiden av pumpen.
Telefonnummer: 38 11 86 00.
Du kan også komme til pumpesupport ved å ringe 480 80 830, menyvalg #1.